ISO tank container
تعداد بازدید: 93
زبان : فارسی

ایزو تانک (ISO tank container) چیست؟

تاریخ درج خبر : 1403/6/13

ایزو تانک ها iso (کانتینرهای بزرگ) برای اولین بار در اواسط دهه 50 در آمریکا به طور فعال و به موازات روش های سنتی بارگیری و تخلیه بار در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفت.

کانتینر تانک ISO در واقع یک تانکر استاندارد قابل استفاده مجدد است که جهت حمل و نقل ایمن مواد پتروشیمی و همچنین محموله های مختلف فله و مایع از مصالح ساختمانی گرفته تا محلول های شیمیایی توسط کشتی ها یا قطارهای خاص حمل میشود. با استفاده از روش مکانیزه می توان ایزو تانک ها را به راحتی از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر بارگیری کرد.  

تاریخچه ایزو تانک ها و کانتینرهای بزرگ  

ایزو تانک ها iso (کانتینرهای بزرگ) برای اولین بار در اواسط دهه 50 در آمریکا به طور فعال و به موازات روش های سنتی بارگیری و تخلیه بار در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفت. اما برخلاف روش های قدیمی، حمل و نقل کانتینری و بعبارتی ایزو تانک ها فرصت جدیدی را برای عدم بسته بندی محموله در طول مدت طولانی فراهم کرد.  

ایزو تانک ها نیاز به پرسنل بسیار کمتری برای عملیات بارگیری و تخلیه داشتند. و در نهایت بهبود روش‌های ذخیره‌سازی و جابجایی، و به‌طور کلی ایجاد یک روش جدید و راحت‌تر برای حمل و نقل کالا را ممکن ساخت.

در اوایل دهه 1960، اندازه کانتینرها با استاندارد بین المللی کانتینر ISO استاندارد شده بود و به اصطلاح فریم ISO را داشت.

همچنین هر گوشه کانتینر ایزو مجهز به اتصالات مخصوص برای گرفتن راحت تر ظرف در هنگام بارگیری بود. در اواسط دهه 60، اولین کانتینرهای مخزن با یک مخزن استوانه ای که در یک قاب ISO نصب شده بود ساخته شدند. ایزو کانتینرها بر اساس استانداردها و مقررات سختگیرانه بین المللی برای انتقال مایعات از روی زمین و آب طراحی و ساخته شده اند.

ایزو تانکر

موارد استفاده ایزو تانک ها  

کانتینر تانک ISO برای حمل انواع مایعات از جمله مواد غذایی، مواد شیمیایی خطرناک و غیر خطرناک، خورنده ها، مواد قابل اشتعال و همچنین مواد سمی طراحی شده است.

انواع ایزو تانک ها

انواع مختلفی از کانتینرها در حمل و نقل بار استفاده می شود. تمام مدل های موجود به دو دسته تقسیم می شوند:

کانتینر قابل بارگیری که از طریق سقف برای وسایل سنگین، حجیم و بزرگ استفاده می شود.

نیمه کانتینر، هنگام حمل بارهای بسیار عظیم استفاده می شوند.

بدون دیوارهای جانبی با سقف سخت، چنین کانتینری برای کالاهای ایمن مناسب هستند.

همچنین مدل های خاصی برای حمل و نقل هوایی وجود دارد. آنها در صورت نیاز به تحویل فوری و بسیار سریع در فواصل طولانی مورد تقاضا هستند. اینها کانتینرهای گنبدی شکلی هستند که برای انتقال از یک نوع حمل و نقل به نوع دیگر در نظر گرفته نشده اند.

مزایای استفاده از ایزو تانک ها

راحتی: اگر به دلایلی نیاز به تغییر حمل و نقل دارید، به عنوان مثال، هنگام تحویل کالا از خارج از کشور، زمانی که ابتدا از طریق دریا و سپس از طریق زمین سفر می کند - نیازی به بسته بندی مجدد نیست. این امر به ایمنی و امنیت محموله در طول سفر کمک می کند و زمان بارگیری را کاهش می دهد.

ایمنی: محتویات کانتینر در هنگام حمل و نقل بیش از حد بارگیری نمی شود. بنابراین، شرایط اضطراری تقریباً به طور کامل منتفی هستند.

اقتصاد: استفاده از چنین بسته بندی هایی در تجارت بین المللی و حمل و نقل بار می تواند هزینه خدمات حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سرعت: اگر نیاز به انتقال یک کانتینر از کشتی به قطار دارید، این کار خیلی سریع و با حداقل زمان انجام می شود. کانتینر را می توان با محموله پر یا خالی کرد. سپس زمان توقف در حین عملیات بارگیری و تخلیه کاهش می یابد.

حمل و نقل با ایزو تانک ها خطر انتقال محموله از یک کشتی کانتینری به کشتی دیگر را از بین می برد و حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه را تضمین می کند. ایزو تانک پس از تخلیه به محل شستشو تحویل داده می شود و در آنجا کاملاً از بقایای محموله پاک شده و برای بارگیری بعدی آماده می شود. بیشتر ایزو تانک ها از نظر ظاهری مشابه هستند، اما بسته به نوع محموله، در مواد مخزن و اتصالات ایمنی تفاوت زیادی دارند. با این تفاوت ها است که می توان تعیین کرد که کانتینر مخزن برای چه باری در نظر گرفته شده است. قاب کانتینر مخزن برای محافظت از مخزن، سهولت بارگیری و جابجایی با استفاده از تجهیزات استاندارد برای تمامی ظروف ISO طراحی شده است. قاب ISO به گونه ای طراحی شده است که فشار یک مخزن پر و همچنین بارها را هنگام روی هم چیدن ظروف مخزن تا شش طبقه تحمل کند. کانتینرهای مخزن ارائه شده توسط TIS نسبت به سایر کانتینرها برای حمل کالا دارای کیفیت و مزایای بسیار عالی هستند. 

تانکر iso

مشخصات و ویژگی های ایزو تانک ها

اکثر تانک ها و کانتینرها در یک قاب فلزی 20 فوتی قرار می گیرند. یک ظرف استاندارد 20 فوتی حداکثر می تواند 26، و حداقل 17 هزار لیتر را در خود جای دهد. البته مدل های کوچک کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور معمول از مخازن بزرگ با حجم 24-26 لیتر برای حمل مواد شیمیایی و مایعات غذایی استفاده می شود. گزینه های 4 فوتی برای گاز مایع و سایر محموله ها استفاده می شود.

ایزو تانک ها به دلیل تطبیق پذیری، سهولت استفاده، استحکام بالا و قابلیت اطمینان در حمل و نقل کالا مورد تقاضا هستند.

 
  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.